Webshop startsida
Tillbaka ett steg
Knapsu
Knapsu är något som
jag länge funderat på. Alltså - att kunna få
fram en riktigt, riktigt liten mormyska, men som har ändå en
ordentligt krok. Hittills har det stupat i att jag har aldrig hittat
krokar som både krokar bra och är samtidigt riktigt starka
och sega.
Och jag har verkligen sökt.
Men till slut lyckades jag och knåpade ihop Knapsu (fjollig på tornedalsfinska) och skyndade mig iväg för att testa mormyskan både för abborre, sikar och inplanterade regnbågar. Jag var lite tveksam från början, men fisken tog bra på mormyskan och kroken satt ofta fast i brosket i munnen på firrarna så att det var rent av lite svårt att få lös den. I och med ett mormyskan är så liten så bör man använda sig av en tunn lina typ 0,12 mm och gärna ett pimpelspö med rulle och ganska lång och mjuk klinga.
Alltså - Knapsu är lite av en specialare för situationer då fisken är svårflörtade.
Och jag tycker att det är de ganska ofta.
Knapsu kommer så småningom att finnas i 2-3 olika modeller/storlekar och i ett tjugotal olika färger.
Och jag har verkligen sökt.
Men till slut lyckades jag och knåpade ihop Knapsu (fjollig på tornedalsfinska) och skyndade mig iväg för att testa mormyskan både för abborre, sikar och inplanterade regnbågar. Jag var lite tveksam från början, men fisken tog bra på mormyskan och kroken satt ofta fast i brosket i munnen på firrarna så att det var rent av lite svårt att få lös den. I och med ett mormyskan är så liten så bör man använda sig av en tunn lina typ 0,12 mm och gärna ett pimpelspö med rulle och ganska lång och mjuk klinga.
Alltså - Knapsu är lite av en specialare för situationer då fisken är svårflörtade.
Och jag tycker att det är de ganska ofta.
Knapsu kommer så småningom att finnas i 2-3 olika modeller/storlekar och i ett tjugotal olika färger.

